Kedilerde Kusma

Image Description
August 20, 2021

Kedilerde Kusma

Kedilerde kusma, mide ve üst ince barsak içeriğinin (yiyecek veya sıvı gibi) ağızdan zorla atılmasıdır. Kusma öncesinde aşırı tükürük salgılanması, tekrarlayan yutma refleksi, öğürme ve karın kaslarının ve diyaframın kuvvetli kasılmaları görülür. Kusma birçok nedene bağlı olabilir; Sindirim sistemi hastalıkları, ani gıda değişimleri, sindirim sisteminde kalan tüyü dışarı atma, zehirlenmeler, parazitler, enfeksiyon, gıda alerjileri, sindirim sisteminde bulunan yabancı cisimler gibi sebepler sayılabilir.
Kısa süren ya da ara sıra görülen, herhangi başka bir belirtilerle seyretmeyen kusmalar genellikle bir hastalıkla ilişkilendirilmemektedir. Genel olarak böyle kusmalarda sindirim sistemi dinlenebilmesi için 24 saat boyunca yiyeceklerin kesilmesi gerekebilir. Gün içersinde birden fazla kusma ile birlikte halsizlik, iştahsızlık, su kaybı gibi başka belirtilerle birlikteyse acilen bir hekime danışmak gerekmektedir.

Hairball (Kıl Yumağı)

Kediler, kendilerini yalarken (temizlerken) kürklerinde olan tüyün bir kısmını yutarlar. Tüyler sindirim kanalında sindirilemez, midede tüy topağı ya da tüy yumrusu olma eğilimindedirler. Kediler bu tüyleri genellikle kusma yoluyla vücudundan uzaklaştırırlar. Ancak bazı vakalarda, tüy topağı uzun süre midede kalır ve sertleşir. Bu mideyi tahriş edebilir ve hatta sindirim sistemini tıkayabilir. Böyle durumlarda cerrahi operasyon gerekebilir. Uzun tüylü ırklar daha büyük risk altındadır.
Kedinizin yuttuğu tüy miktarını en aza indirmek için sık sık tarayabilir ve tüylerin bağırsak atılımına yardımcı olmak için üretilen antihairball maltlar kullanabilirsiniz.

Yukarı